YouTube is het beste sociale netwerk voor het lanceren en verkopen van producten

Structured collection of numerical data for analysis and research.
Post Reply
jrine01

YouTube is het beste sociale netwerk voor het lanceren en verkopen van producten

Post by jrine01 »

Dit is het tweede deel van een post die ik een paar dagen geleden schreef over de rol van verschillende online kanalen in het conversieproces .
In dit tweede deel analyseer ik in detail de rol van de verschillende sociale netwerken in het conversieproces (op basis van de resultaten van sociale advertenties en contentcampagnes).

Beide berichten combineren mijn mening met de resultaten van een onderzoek van Convertro , waarin zij beide onderwerpen analyseren op basis van de resultaten van de campagnes van hun klanten (500 miljoen klikken en 15 miljoen conversies).

Wat is de rol van sociale netwerken in het conversieproces?

Ik heb over dit deel van het onderzoek gehoord via Business Insider (daarom laat ik u de grafiek achter).
Voordat ik de specifieke indonesisch telefoonnummer informatie over YouTube geef, wil ik de rol van sociale netwerken in de overwegingsfase van het aankoopproces benadrukken . Volgens de onderzoeksgegevens waren sociale netwerken (met sociale advertenties) in dit stadium betrokken bij 87% van de conversies (ondersteunde conversies).
[Tweet "Sociale netwerken zijn betrokken bij 87% van de conversies"]

De duidelijkste conclusie van het onderzoek is dat YouTube het meest geschikte sociale netwerk is om bekendheid te genereren (productlanceringen) en om conversies te realiseren (verkoop).

Dit is niet verrassend gezien het grote publiek dat het beheert ( meer dan 1.000 miljoen unieke gebruikers per maand ) en het gebruik ervan als zoekmachine (de tweede meest gebruikte zoekmachine ter wereld, na Google. In de VS overtreft het zelfs Facebook .
Het lijkt erop dat effectief bij productlanceringen, maar niet zozeer bij de uiteindelijke conversies. Als

je naar de gegevens kijkt, heeft Facebook een soortgelijk patroon als YouTube.

Hoe veranderen de gegevens als we sociale advertenties en organische advertenties vergelijken?
Wanneer we dit scheiden, zien we dat het gewicht van de aanbeveling ligt op de 'organische' (niet gepromote) inhoud, en dat sociale advertenties het initiële bewustzijn en de uiteindelijke conversies genereren .
Als we de betaalde en organische resultaten per sociaal netwerk bekijken, zien we dat de betaalde resultaten een gedrag vertonen dat vergelijkbaar is met de standaard ppc (wat ze in werkelijkheid zijn, maar dan binnen een sociaal netwerk) en dat de organische resultaten het patroon van de inhoud volgen.
Ik heb altijd verdedigd dat sociale netwerken een kanaal van aanbeveling zijn, en geen directe conversie . Deze gegevens komen om het te weerleggen.
Post Reply